خرید ساعت مچی

|

صفحات پاپ آپ popup window

تکرار تاریخ - عاشوراییان
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بسی خرد که اسیر دست هوسی امیر است . [امام علی علیه السلام]
عاشوراییان
 
تکرار تاریخ

و اینک تاریخ تکرار مى شود و یک بار دیگر پس ماندگان آل ابوسفیان و پیروان و ایادى ابوسفیانهاى قرن ، براى محو اسلام و خاموش نمودن چراغى که در این برهه از زمان در ایران درخشید و همه ملتها و کشورهاى اسلامى در پرتو آن نیروى تازه اى در خود احساس نمودند، در اولین سالهاى تاءسیس جمهورى اسلامى به ایران حمله نمودند.
آرى ، اینک که مشغول نگارش این اوراق هستیم هشت ماه است که جنگى از سوى حزب بعث عراق بر علیه ایران شروع شده است که اگر نگوییم در تاریخ دنیا، حداقل در تاریخ دو کشور اسلامى بى سابقه است . این جنگ که با حمله هوایى و زمینى و دریایى از سوى عراق شروع گردید در این مدت چه خسارات جانى و مالى متوجه ایران نموده است . در آینده و در تاریخ به صورت یک فاجعه عظیم براى اسلام و در تاریخ مسلمانان ثبت خواهد گردید همانگونه که انقلاب اسلامى ایران به صورت یک رویداد مهم اسلامى به ثبت خواهد رسید.
ولى آنچه در این جنگ حائز اهمیت است این است که این آل ابوسفیان و شیعیان آل ابوسفیان که ایمان به خدا و عقیده به روز جزا ندارند، از حریت و آزادگى و از شرف انسانى و حیثیت ملى نیز بویى نبرده اند؛ زیرا در این مدت طولانى که از این جنگ مى گذرد، گذشته از کشته شدن هزاران نفر از جوانان و بهترین و پاکترین رزمندگان و گذشته از تعدیات و به اسارت گرفتن افراد غیرنظامى و حتى تجاوز به حریم ناموس مرزنشینان و آواره ساختن یک میلیون و نیم ایرانى از شهر و دیار خویش ، هر روز مواجه هستیم با بمباران شدن شهرهاى ایران و قرار گرفتن بیمارستانها و مدارس و مساجد و افراد غیرنظامى در زیر گلوله توپهاى دوربرد و در زیر موشکهاى نُه مترى عراق ، چه افراد بیمار و مجروح که در این بیمارستانها در اثر موشکها و گلوله هاى توپ در زیر تلهاى خاک دفن مى گردد! و چه اطفال خردسالى که در مدارس و در اثر بمباران هواپیماهاى عراقى بدنشان قطعه قطعه مى گردد و چه مادرانى که در سوگ این اطفال صغیر و بى گناه مى نشینند و چه نمازگزارانى که در میان مسجد و در صف نماز و در اثر گلوله باران عراقیها در زیر آوار مى مانند.
و تاءسف بار اینکه دنیاى به اصطلاح متمدن ! نه تنها در مقابل این همه وحشیگرى و ددمنشى ، سکوت اختیار نموده است بلکه این دشمن انسانیت را با انواع سلاحها تقویت و از نظر مالى و سیاسى هر نوع یارى و پشتیبانى را انجام مى دهد.


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط مرتضی فروتن تنها 85/11/15:: 9:0 صبح     |     () نظر